Correction to Chosun Newspaper in South Korea

Screen shot of Chosun newspaper

Screen shot of Chosun newspaper website (4 Feb, 2014)

In an article that lists Global Voices as one of several “non-legitimate”, “foreign media websites” who “spread rumors about South Korea” abroad, South Korean pro-government newspaper Chosun falsely describes our Korean editor Yoo Eun Lee as, “a dark-haired Korean-American blogger, who goes by a last name starting with L”.

Lee's identity is not in the least secret – she's a Korean media professional currently living in the United States (and actually she currently has light brown hair). We stand by her coverage of an election manipulation scandal in South Korea, clampdowns on labor groups, and an increasingly hostile environment for Korean journalists.

Chosun further tries to demonstrate our untrustworthiness by saying that Global Voices misrepresents itself as having an affiliation to Harvard Law School, but that their “own investigation” shows we are “just a blog site”.

Apparently there is an outdated description of Global Voices on a major Korean website (with no connection to us) that describes us as a Harvard Law School project. The truth is that Global Voices was founded in 2005 at the Berkman Center for Internet & Society, which is indeed housed at Harvard Law School. But today, Global Voices is an independent non-profit organization incorporated in The Netherlands.


  • light

    Chosun should not repeat this kind of bad things. What a shame on you, Chosun!!!

  • Jae Hee

    Mediamorphosis in South Korea.
    The three conservative dailies – Chosun, JoongAng and Dong-a have frequently misled the people with distorted reports. especially Chosun

  • RElgin

    The Chosun Ilbo is a dirty, libelous rag that seems more interested in making news than reporting on it.
    Consider the libel they committed against Chae Dong-wook for the purpose of discouraging the ongoing investigation into the illegal electioneering done by the NIS (National Intelligence Service). Most people would have been sued or jailed due to such libel but instead nothing happened because the paper has obvious connections to the leading political party in South Korea.

Join the conversation

Authors, please log in »


  • All comments are reviewed by a moderator. Do not submit your comment more than once or it may be identified as spam.
  • Please treat others with respect. Comments containing hate speech, obscenity, and personal attacks will not be approved.